Autor: Gorica Nikolin - gorica@021.rs

Novi Sad
18.10.2016.
10:10 > 11:11
Novosađani će zvanično od 1. novembra, ali već i ovih dana, odgovarati ukoliko smeće ne budu savesno odlagali.
  • NS mislilac

    23.10.2016 01:19
    Razvijena društva kao primer?
    Mi smo dakle razmaženi i nekulturni jer nećemo da sledimo preporuke " razvijenih" EU društava? Zanmimljivog li poređenja. Taman da svi oni zajedno - svi Nemci, Englezi, Holanđani, Šveđani, Francuzi, Luksemburžani itd. rade besplatno narednih par vekova, opet ne mogu da odrade ogromni dug koji su napravili razvijajući svoja društva na pljački, krvi i brutalnoj kolonijalnoj eksploataciji rada i resursa tuđih zemalja i na trgovini robljem. O da, to nije preterivanje, to je sve istina. Dakle neka oni odrađuju svoj dug, ali mi s njima nemamo ništa. Jer kod nas je situacija obrnuta, pošto ovde država decenijama duguje svojim građanima ogromnu vrednost u imovini koja se potražuje po restituciji, plus izgubljenu dobit, što sve nema nameru da vrati, pa samim tim nije u moralnoj ni pravnoj poziciji da išta traži od njih kamoli da nameće obaveze. Da ne govorimo o bezbrojnim proneverama koje se mere millijardama kojima je država oštećena i svi građani. Neka se europski zaštitnici i njihovi domaći službenici drže podalje od nas i neka nam ne nameću svoja pravila jer mi ne pristajemo da budemo nadoknada za njihove dugove, pogotovo ne da budemo ono što im je bila i ostala Afrika, Indija itd.
  • Moral

    22.10.2016 19:53
    "Kultura" preko tuđih leđa
    Gospodi koja izigravaju kulturu preko tuđih leđa želim da napomenem da je to upravo ono što njima najviše nedostaje. Pre svega otpad nema svojinski karakter zato se i naziva otpadom, a sakupljanjem i preradom otpada se bave službe koje su zato plaćene i firme koje su za to registrovane i specijalizovane. Ne samo da nećemo raditi njihov posao već ćemo pokrenuti i pitanje ekoloških taksi koje država silom ubire od građana a onda te pare poklanja privatnim firmama koje se bave NAŠIM otpadom i zarađuju milione na NAŠEM otpadu! Znači njihova "kulturna" logika je sledeća : otpad je NAŠ i rad je NAŠ a milioni su NJIHOVI. Neka zaposle i plate radnike koji će to da im rade a NAS neka ostave na miru.
  • nijevazno

    21.10.2016 20:30
    Kultura na prvom mestu
    Postovana gospodo sto ne zelite da radite tudji posao, gadljivi ste itd., htela bih da vas obavestim da u razvijenim zemljama praksa pokazuje da razdvajanje otpada na mestu nastanka itekako funkcionise, te da je svaki gradjanin duzan da odvoji svoj otpad na propisani nacin. Naglasila bih to SVOJ, jer svako treba da vodi racuna o onome sto baca i na koji nacin to odlaze. To ni u kom slucaju nije tudji posao, jer niko nije duzan da se bavi NASIM otpadom, oni koji ga odvoze cine nam uslugu da ne bi smo bili zatrpani u istom. Jos bih da naglasim, da u nasoj zemlji ni voda, a ni poslovi odvozenja otpada i postupanja sa istim nisu dovoljno placeni. Dakle, hocemo funkcionalan i dobar sistem za dzabe...e pa, ne ide to tako gospodo! Zato i jesmo ovako nazadni, jer su svi gadljivi, stide se i srame da zasucu rukave i rade nesto korisno!
  • Bata

    21.10.2016 05:41
    Kontejneri
    Ugao Svetojovanske i Djurdja Brankovica- kontejneri zaklanjaju pogled . Veoma opasno mesto za saobracaj!
  • maxmad

    20.10.2016 20:16
    sve mi neprijatno sad kad prolazim pored kontejnera(na pr. na trifkovicevom trgu) ne znam gde da bacim ovo sto sam razdvojio,jer nema toga sa slike...nije pojasnjeno smemo li bacati u kesama ili da ih istresemo u kontejner...ne znam sta su se navrzli sa tim kaznama za ove sto bacaju u kontejner,njih treba castiti,sta cemo sa ovima sto bacaju po ulici-to se ne kaznjava?
  • Goga

    20.10.2016 17:51
    gadljiva sam
    Izvinite, ali to nije naš posao. Zbog čega plaćamo službu čistoće ako mi treba da radimo njihov posao? Ne pada mi na pamet da se potčinjavanjam neustavnim propisima i necivilizovanim idejama.
  • Desetkov

    20.10.2016 17:06
    Ma nemojte
    Ja nemam nameru da radim posao za koji me niko ne plaća pa neću da radim ni vaš posao. Odvajanje đubreta neka vrše đubretari a ne građani. Malo im je što zarađuju na otpadu nego još i mi treba da radimo njihov posao za koji su već plaćeni našim novcem.To je protiv Ustava.
  • milan

    20.10.2016 14:14
    I kad gradjani odvoje otpad u nekoliko razlicitih kanti onda dodje komunalni kamion I sve kante isprazni u isti kamion I to rade I dan danas I svaki put isto.
  • Branko

    20.10.2016 09:18
    Dodjite da vidite 8 kanti usred grada Ljubljane necete naci niti 1 papiric pored. To se uci od malih nogu kod kuce u vrticu u skoli a zove se kultura naroda.
  • e

    19.10.2016 16:06
    ma nije ni do naplate kazni,ljudi bi svakako razdvajali,vremenom,samo kada bi postojali kontejneri...kavezi za pet ambalazu su bili uvek puni,koliko se secam a nije bilo kaznjavanja...nismo cak ni mi(narod) toliki divljaci koliko ovo meni mirise na navatavanje za cep i izvrsitelje na platu/penziju/stan
  • Komšija

    19.10.2016 14:26
    Lepo je to, slažem se sa time da otpad treba da se razvrsta. Npr. u Nemačkoj postoje mašine u koje se odlaže PET ambalaža i u zavisnosti od kvaliteta sirovine dobijate novac tj. kupon koji možete iskoristiti u prodavnici ili podići sumu navedenu u kuponu. Zašto tako nešto ne bi bilo moguće i kod nas? Tražite da vam besplatno razvrstavamo otpad, zarađujete preko naših leđa, zapošljavate po partijskoj liniji ujne, strine, šogore, komšiluk, nataknem ih da ne kažem već gde... E pa gospodo ako već želite da se igrate evrope i buđenja svesti naroda onda igrajte kako treba, ovo je u najmanju ruku smešno...
  • Dragan

    19.10.2016 12:11
    Bastenski otpad
    @Милекс

    Mogu ja da plaćam i veću taksu zbog odnošenja baštenskog otpada koje u startu razdvajam.
    I ne mešam baštenski sa redovnim otpadom.

    Kada na sajtu stoji kalendar odnošenja baštenskog otpada i tamo piše da nose svake druge srede, onda hoću da nose svake druge srede bez kašnjenja od mesec dana.

    Hoću kada prazne kante po programu da ih lepo i vrate na mesto gde su ih i zatekli, a ne da ih ostave (bace) nasred puta, pa da automobili moraju da prave slalom.

    A kako aljkavo rade i ovo što im plaćamo je previše.
  • Brus Vilis

    19.10.2016 10:44
    Naravno da komunalci vrebaju, vrebanje je jedini talenat neophodan za obavljanje tog posla. A obrazovanje ako imaju - super, ako nemaju - moš' misliti...
  • El Diablo Blanco

    19.10.2016 07:42
    Protojevropski standardi
    Kad svako bude imao platu dve hiljade evra, siguran krov nad glavom i posao koji nije koncipiran po uzoru na američko robovlasništvo možda i krenemo da "razvrstavamo" đubre koje će i tad najverovatnije završiti na nekoj divljoj deponiji. A to za kazne su napravili samo da bi zelenaši batinaši malo proširili ovlašćenja. Da se ne kaže kako samo gaze bakice koje prodaju miljejiće na ulici. Sada će da tuku i kada ne baciš smeće u odgovarajuće kontejnere.
  • Zoran

    18.10.2016 23:44
    Utopija
    Da, to će baš zaživeti u Srbiji, kao i kavezi za odlaganje PET ambalaže pre par godina... A pri tome su kontejneri (i podzemni i nadzemni) u katastrofalnom stanju, a džubreta je više van njih nego u njima...
  • xxx

    18.10.2016 23:16
    žao mi je
    što imam pamćenje kao Slom pa se mogu setiti kako se neslavno završila slična akcija istog preduzeća od pre nekih 4,5 godina sa idejom odvalanja Pet ambalaže u žičane kontejnere, sve zajedno je trajalo ne duže od tri.četiri sedmice ( od kontejnera-sekundarci imdošli glave do same akcije)
    Generalno super ideja ali praktično osuđena na propast u našem gradu a i zemlji (sirotinje i divljaka) svidelo se to nekom ili ne.
  • Ekolog

    18.10.2016 23:00
    Reciklazs
    Kod nas sve s brda s dola. Kakvu edukaciju su pruzili? Hoce li ceo grad imate kontenjere? Koliko parking mesta ce oni zauzeti? Hoce li i po skolama dati kontinuiranu edukaciju, po vrticima? Za kaznu se ne brinem, odavno odvajam smece i nosim u jednu zgradu koja prihod od reciklaze koristi za odrzavsnje decijeg dvorista. Neka kaznjavaju i bacanje smeca po ulici, zvaka, opusaka. Nek obezbede dovoljno kanti za smece. Pa nw kaznjavaju ko svet ni vlasnike kucnih ljubimaca...
  • Pera

    18.10.2016 21:02
    Sve je to dobro i lepo kad pare od sakupljenog otpada idu u gradsku kasu pa svi zajedno imamo korist od ot tog posla.
    A kako je pocelo sa pet ambalazom znate i sami.ko se na kraju od tih para osevapio,ne zna niko.jedino je sigurno da to nismo mi i nas grad.
    Nego,da nam se tacno kaze gde ce ici novac i za kakve namene je potrosen,jedino tako ce sve imati smisla.
  • Pera

    18.10.2016 21:01
    Sve je to dobro i lepo kad pare od sakupljenog otpada idu u gradsku kasu pa svi zajedno imamo korist od ot tog posla.
    A kako je pocelo sa pet ambalazom znate i sami.ko se na kraju od tih para osevapio,ne zna niko.jedino je sigurno da to nismo mi i nas grad.
    Nego,da nam se tacno kaze gde ce ici novac i za kakve namene je potrosen,jedino tako ce sve imati smisla.
  • www

    18.10.2016 20:09
    za "mmmm"
    Baterije možete odložiti na ulazu u Maxi u centru, kod podzemnog prolaza. Tamo za to imaju posebnu kutiju, jasno obeleženu, Stoji tamo već godinama.
  • mmmm

    18.10.2016 19:55
    Zanima me gde se u Ns-u mogu odloziti baterije? Imam punu kesu i ne znam sta a radim sa njima.
  • Seka Persa

    18.10.2016 17:15
    @ex chapman
    A sta bi se desilo kada bi pogresan objekat zavrsio u pogresnoj kanti u vasem Council-u?

    Ko i kako bi pendrecio?

    Kao sto rekoh u svom primeru- meni je stigla opomena pred kaznu. Vervatno inicirana od strane ljudi koji prazne kante, ali ovde onda govorimo samo o opisu radnog mesta, a ne cinjenici da je neophodno nekako sanckionirati bacanje pogresnog odpada u pogresnu kantu.

    (PS- Council Tax koji placam je D)
  • Nenad

    18.10.2016 16:51
    Šta je sad bilo? Kad se priča o uređenim društvima, svi obavezno napomenu kako tamo sve funkcioniše jer - ''tamo kažnjavaju''. Kad se ovde najavi kažnjavanje, onda 1000 izgovora, zamena teza i inaćenja radi inaćenja.
  • ?

    18.10.2016 16:46
    ?
    Prvo da se razumemo,zaista sam za to da nas grad bude cist i da se nekulturnima naplacuju kazne ..ALI...Pre nego sto prvo pendrecit..e i naplacujete kazne,mogla je i neka EDUKACIJA,na TV-u.Na primer: na svakih 10 min da se u terminu "Farme,Parova,Grand parade,Grand zvezda"i slicnih programa, napravi reklamni i vaspitni deo u vidu reklame- koji otpad ide u koju kantu? Onda bi tako cesto gledani program za edukaciju negde i ostao u malim sivim celijama.I to je trebalo da se vrti na Tv-u bar 3 meseca pre uvodjenja kanti!
    Daaa,vidim kako vrebaju ljude sa psima koji kupe kaku(koja se inace raspada u prirodi)ali ne vidim da pusaci skupljaju svoje pikavce oko klupa u parku,na autobuskim stajalistima, na pijacama,setalistima itd(a pikavac se ne razlaze u prirodi po deset a mozda i vise godina).
    Znate,kada bi u ovoj drzavi funkcionsalo SVE kako bi trebalo da funkcionise, onda bi i ovo bila sasvim prirodna stvar. Muka mi je vise od "?KAKO DA IM UZMEMO JOS MALO PARA,NIJE NAM DOSTA !"
  • Savesni gradjanin

    18.10.2016 16:34
    Ideja!
    Ideja je dobra, ali nije razradjena, nije prilagodjena kapacitetima kojim JKP Čistoća raspolaže... Već duže vreme imam problem sa gore pomenutim JKP, nisu sposobni ili ne žele da propisno isprazne, obezbede, zakljičaju podzemni kontejner u kvartu Savina na Novom naselju. Prazne ga jednom dnevno, noću, posle ponoći, prazne ga loše, naprave gomilu smeća po ulici, ostave otključanog pa sakupljači rondaju bez ikakvih smetnji, cela ulica je puna smeća, niko je ne čisti. Gradjani takodje nisu dorasli ovakvom vidu odlaganja smeća, bahati su, često smeće ostavljaju pored kontejnera. Sve u svemu male su šanse da ovo zaživi, ali daj Bože da se i te male šanse ostvare i iskoriste da se uradi nešto novo, nešto dobro, nešto što će nam otvoriti oči, učiniti nas savesnijima po pitanju čuvajanja okoline, jer to smeće je naše, ta ulica je naša, to zapravo i jeste naš problem sa kojim treba da se suočimo i koji treba na najbolji mogući način da rešimo...
  • /

    18.10.2016 15:42
    /
    nije proosla akcija propala nego je dulic malo vise zabrazdio
  • neškolovan

    18.10.2016 15:35
    baš da vidim kako će da mi naplate kaznu ,zašto bih ja morao da znam šta je papir,plastična flaša,karton ili šta već
  • Realista

    18.10.2016 15:19
    @Petar
    A jel mogu sadašnju da bacim?
  • LM

    18.10.2016 15:13
    Demokrate, pa vi ste 2011. godien doneli taj pravilnik! Kako to mislite bunite se protiv necega sto ste sami zakuvali?
  • OKI

    18.10.2016 15:11
    Samim ti sto se bunite za kaznu, znaci da ste odlucili da prljate grad! E pa takve kazniti i sa 50.000,00!
  • ex chapman

    18.10.2016 14:39
    @Seka Persa
    ja vrlo dobro znam šta je council tax, a još bolje šta za njega dobijam. a šta ti dobijaš za harač koji plaćaš za JKP, opštinu, APV, RS i AV? ovde svako radi ono što je njegova dužnost - građani svoje a država i lokalne vlasti svoje! nema ludih ni zbunjenih!
  • maskarada

    18.10.2016 14:37
    @pera
    pero, ti si kreten.
  • Botici

    18.10.2016 14:37
    Kakav otpor moraju da pruze pojedinci, uvek kada se nesto pozitivno pocinje...ali to su uvek jedni te isti zli jezici. Nije bitno sto je nesto pozitivno, bitno je ko to sprovodi u gradu, pa ako su oni koje mrzimo, daj da pljujemo i pljujemo.
  • Nana

    18.10.2016 14:35
    Podsecanje
    Secate li se,novosadjani, onih zutih "kaveza" pored kontejnera sa dzambo vrecama unutra? Naravno da se secate, u njih smo ubacivali plasticne flase. Nije dugo trajalo, katanci su odvaljeni, a dzambo kese i dan - danas vidim kod "sakupljaca" flasa. Tako je jedna akcija dozivela krah, sada je smisljena nova, ali sa sankcijama od 8.000 dinara za nesavesne gradjane. A kolike su za "sakupljace" ? Kao, oni ce dozvoliti da im komunalci ometaju posao??!!
  • Daca

    18.10.2016 14:27
    Najzad! Pozdravljam ovu odluku i vrlo rado ću sortirati ono što bacam u kontejner. Krajnje je vreme da se usmerimo na reciklažu, u protivnom zatrpaćemo se đubretom! Nadam se da će JKP Čistoća stvarajući od smeća sirovinu, zaraditi novac i sebi i našem lepom gradu!
  • Deks

    18.10.2016 14:09
    Navodi se da je odvajanje otpada po uzoru na to "kako se to radi u zemljama EU". Imao sam prilike nedavno da živim u nekim zemljama EU poput Engleske (uključujući London) i Nemačke i tamo uopšte nije bilo odvajanja otpada već se sav otpad bacao u plastične vreće i kontejnere. Selekcija otpada je jedan ozbiljan posao i iziskuje dosta napora što oni koji su ovo zamislili pokušavaju da prevale na teret građana umesto kompanija koje rade preradu otpada. Građani su u obavezi ne samo da plaćaju odnošenje smeća već i da ga bez naknade odvajaju.
  • Pera

    18.10.2016 13:50
    Lepo se sve to organizuje, kako bi nadlezni u Cistoci mogli od prodaje tog materijala da uzmu 20% sebi u dzep. Sto se tice naplate kazni, mora na neki nacin da se puni gradska kasa, da bi nasa bajna gradska vlast imala odakle da finansira razne stranacke izmisljotine....
    Zivela kultura u trenutno mozda najkorumpiranijem gradu u Srbiji.
  • gagans

    18.10.2016 13:01
    podbara
    A šta je sa delovima grada skoro u centru Podbara gde još nema podzemnih kontejnera, vrlo rado razdvajamo, ali samo su sivi nadzemni kontejneri, kaznit će nas kad svo smeće bacimo u jedini sivi kontejner koji imamo?!?
  • mile

    18.10.2016 12:50
    lopine
    Od svega spremnog za ovakvo komunalno poslovanje imaju blokove sa kaznama.Gde su te kazne za cistocu sto ne prazni kontejnere.Na svaku napisanu kaznu cistoci prihvatam da samostalno uplatim tri kazne.
  • gubitnik

    18.10.2016 12:50
    "Procene su da gubimo najmanje 50 miliona evra svake godine zbog nemara."
    Koliko godišnje gubimo zbog političara-lopova?
  • Kaligula

    18.10.2016 12:34
    Je**la nas sve ova us**na drzava...
  • NAJCRNJA OVCA!

    18.10.2016 12:32
    Slikajte se gospodo, sa Vašom idejom! Kada budete omogućili građanima, da sa svojim Green-ID karticama overe predaju svoje gramaže metalnog, staklenog ili papirnog otpada u kontejnere, a na kraju meseca mogu to da podignu preko doznačenog računa, ili na blagajnama - e onda će te doživeti da i penzioneri obilaze kraj i skupljaju otpad po kućama koje to mrzi da rade.
    Vi bi ste mnogo voleli da Vam građani BESPLATNO predaju sirovinu do koje su mukom, po visokim monopolističkim cenama došli?
    A na kraju godine, vi dobijate plakete, sjajna ideja, bonus, nagrade, proširenja, zapošljavanja novih partijskih kadrova - eto nove cene usluga odnošenja smeća jer je povećan rad...
    Nismo mi Skandinavija ni Nemačka, gde se obzir građana uvek vraća u komunalnu sredinu. Ovo je zemlja lopova, da li sa fakultetom ili bez njega.
    Platite predaju sirovina! Za poreske kase ste umeli odmah da smislite GPRS vezu, za toplanine ventile takođe, a ovde nemate ideja?
    Zavarena kutija sa čitačem kartica i 3G prenosom na svakoj kutiji - i sami stanari će vam čuvati kutije od napada "sekundaraca"
    Delite nagrade za najviše skupljenog otpada preko Green-ID kartica!
  • Милекс

    18.10.2016 12:25
    Баштенски
    Драги Драгане, у нормалним земљама, баштенски, грађевински отпад, старе ствари итд се одлажу у посебно изнајмљене контењере који се посебно наплаћују односно изнајмљују, и после комуналне службе односе на одређена места намењена тој врсти отпада, разумем ваше неповерење у било који облик друштвено корисног организовања у овој земљи, али мислим да ће овај пројекат успети, из простог разлога што смо пре десет година бацали отпад где смо стигли. Сигуран сам да ће се за кратко време подићи свест о рециклажи и рационалном трошењу материјала. На крају крајева људи који живе од сакупљања секундарних сировина, моћи ће на лакши и безбеднији начин да дођу до њих. А ви сви "НОВОСАЂАНИ" који чистите своја дворишта, свака част на томе, али следећи пут изнајмите возило за то, јер ваша месечна такса коју иначе плаћате не покрива одношење отпада те врсте, иначе би она била мало много већа, и наравно не бацајте такав отбад у одводе, сливнике, шахтове, на улицу, поред контењера, у подземни контењер, у канале, јер таквом немарношћу наносите већу материјалну штету и себи и заједници, која на први поглед није видљива, али на крају сви ми то плаћамо скупље, здрављем а богами и новчано. Када се десе поплаве, запушења, изливање фекалија, заразе, па комуналне службе и институције намењене цивилној одбрани и заштити потроше знатно више буџетских сретстава, која се наравно одузимају од свих грађана овог града а највише буџетских обвезника (они који плаћају доприносе), које највише морамо да поштујемо.
  • Botici

    18.10.2016 12:23
    Kakav otpor moraju da pruze pojedinci, uvek kada se nesto poziticno pocinje...ali to su uvek jedni te isti zli jezici. Nije bitno sto je nesto pozitivno, bitno je ko to sprovodi u gradu, pa ako su oni koje mrzimo, daj da pljujemo i pljujemo.
  • lolo

    18.10.2016 12:18
    Bolje da smisle kako da ih ucine neunistivim jer dzabe sve to kada dodje garavi brat da vadi karton i plastiku. :))) Ima da leti na sve strane ako ne bude neprobojno.
  • nana

    18.10.2016 12:17
    satelit
    a ha ha ha ha ha
    baš da vidim kako ćemo izdvajati otpad na satelitskoj kontejner pijaci - eno kontejneri već godinama služe kao magacin prodavcima - na kraju dana odlažu robu, ujutro je izvlače, pa na ledinu, da prodaju glupim novonaseljskim gospođama! 'baška što se oko njih tuku... pa kad ne mogu da izvojuju pobedu, prevrću ih i razvlače sadržaj po ulici i blatu.
  • Koriolan

    18.10.2016 12:12
    Potemkin zauvek stanuje ovde
    Odlagaćemo smeće i otpad u roza, ljubičaste, grimizne, žute... kontejnere koje će odnositi različita vozila. A kad sve stigne na gradski otpad, sve smeće će, garant, biti združeno. Važno je spolja odati utisak uređenosti i poštovanja civilizacijskih običaja. A kamo ono - kartonsku ambalažu presaviti na manje (ne gurati u kontejner celu kutiju!), zgaziti (presovati) konzerve od pića i plastične flaše?... Naš čovek uzima hotelsku sobu. Repcepcioner: Hoćete s kupatilom? Naš čovek: Hvala, ali neću biti tu do subote.
  • Sestic

    18.10.2016 12:11
    Alo, citate li vi sta pise u tekstu? Samo slep ne bi video da spinujete gluposti. Niste procitali, samo kucate sta vam bot nad botovima naredi. Kome normalnom smeta reciklaza?
  • ns

    18.10.2016 12:10
    A dal će otpadi da se odnosi tako ili će jedam kamion to da sakuplja? A mi narod íspadamo ovce koje će proevropski da se kaznjavaju! Ajmo sugradjani obratimo pažnju kako se odnosi smeće, kamere u ruke!
  • Nina

    18.10.2016 12:08
    Redosled je bitan
    A sta da radimo sa deponijom kao planina pored auto puta. Ko ce da kazni grad? Mozda mi gradjani da dobijemo svakog meseca po 8000 din. od grada dok ne rese gde ce sa smecem. A kada rese problem i ponovo krenu da ciste ulice neka nas kazne. Ovako je smesno ...
  • Sonja

    18.10.2016 11:54
    sramota
    Cistoca umesto da radi svoj posao, oni se nasli da PRETE! Vidi se da o poslu nemate pojma!
  • Seljanka

    18.10.2016 11:51
    Ja sam za
    Zanima me na koji nacin cemo mi iz prigradskih naselja i sela da razvrstavamo otpad? Da li cemo ostvariti pravo na jos jednu kantu? Ja podrzavam akciju u potpunosti, ali me takodje zanima gde ce zavrsavati to smece? I da li ce zaista biti reciklirano onako kako je to potrebno?
    Slucajno znam da fabrike za reciklazu ne postoje u nasoj zemlji.
  • @Virtualni život

    18.10.2016 11:48
    Ta služba je osmišljena da se pozapošljavaju partijski kadrovi,
  • dejan021

    18.10.2016 11:34
    Budalastina
    Sta reci a ne zaplakati?!
  • Laki

    18.10.2016 11:11
    Iliti Rom
    A jeli, preko Cigine grbače da zarađujete od otpada?
  • Ekologija u pokusaju

    18.10.2016 11:08
    Sjajno ste predstavili sistem reciklaze!
    Policija ce "vrebati" i "vaspitavati" i "kaznjavati" a kazna je ispisana velikim podebljanim slovima u iznosu od trecine necije plate.
    I to sve za pilot projekat koji jos nije ni startovao, za selektivno postavljene kontejnere na par lokacija u gradu. U zemlji cije je razumevanje svih aspekata reciklaze na margini treba staviti policajce da na prepad vrebaju i vaspitavaju gradjane sto nisu razvrstali smece i podrzali pilot projekat startovan ... a jos nije startovao.

    Nemojte da edukujete, da stvarate pozitivnu atmosferu, samo ostro iskakanje iz mraka i kazna!
    Ocekujem da ce gradjani biti odusevljeni i spremni za saradnju, narocito kad im uz 8000 din date i lekciju iz reciklaze.
  • Dragan

    18.10.2016 10:59
    Bastenski otpad
    Oko mesec dana su kasnili da odnesu iznet bastenski otpad u Adicama koji je trulio u kesama i cekalo se da dodju i ko zna kada ce opet doci, a po planu je trebalo svake truge srede da odnose bastenski otpad.

    Verujem da ce na kraju cistocini radnici sav otpad razvrstan trpati u isti kamion.
  • Uradi Ti To

    18.10.2016 10:51
    Ja ću konzerve da sakrivam u tetrapak, pa me neće uhvatiti.
    Osim ako nemaju detektore za metal i ne pretresaju građane prilikom bacanja smeća?
    Drugim rečima, komunalne službe od nas očekuju besplatan rad na sortiranju smeća.
    Kako to oni ne bi morali da rade.
    A tamo negde zemlje uvoze tuđe smeće i sortiraju ga. A građani ostvaruju korist svakako.
  • dragan

    18.10.2016 10:44
    ?
    Ja prvi put cujem za ovo u NS-u, a zivim u njemu...
  • Hajde dogovor

    18.10.2016 10:41
    Mi ćemo razdvajati smeće ako gradske službe budu redovno odnosile smeće, a ne da se stvaraju mini deponije oko kontejnera, što se dešava svake nedelje, jer neko nije uradio svoj posao na vreme. Dogovor?
  • novosadista

    18.10.2016 10:29
    Mogu da zamislim koji je to ponos i dika familije, komunalni policajac koji dezura pored kontejnera i ceprka po kesama da proveri da li je djubre razvrstano, sreca majkina :)
  • Svetozar

    18.10.2016 10:26
    Poštovana gospodo iz čistoće, grada, komunalne policije i ostalih nadležnih službi, da želite ozbiljno da uvedete malo reda, i sredite ovaj sve musaviji grad, mogli ste sto puta do sada da uradite nešto, a da pritom ne kupujete nove kontejnere, kamione, avione.

    Samo jedan primer, imate onu stoku koja već godinama baca đubre kod Zmaj Jovine Gimnazije u Zlatne Grede, divlja deponija u strogom centra grada, smrdi, trče pacovi, a takvih mesta na žalost ima dosta. Da se takve stvari reše treba samo dobra volja i da svako radi svoj posao.
  • Dovlica

    18.10.2016 10:25
    Podrska
    Hvala Bogu da se desava i kod nas ekoloski pomak. Po meni je kazna prevelika za nase standarde ali ako je to cena da se napravi ekoloska zajednica onda je to super. Neka i kod nas bude kao u Holandiji. Novi Sad je najlepsi grad na svetu i zasijao bi jos vise kada bi se gradjani prema njemu ponasali sa postovanjem.
  • Maja

    18.10.2016 10:24
    Po meni treba kazniti svakog ko baci djubre gde ne treba. Hocemo cistu zemlju, ajmo tome i sami doprineti.
  • KE-KS

    18.10.2016 10:20
    KE-BA-TT
    Drago mi je da će ovo konačno probati da zaživi u Novom Sadu. Nadam se da su rešili problem sakupljača sekundarnih sirovina da se ne bi ponovilo ono što je bilo kada su postavljeni kontejneri za plastične flaše (Mestská polícia=komunalna bi trebalo da ima ovlašćenja kao i u SK i CZ). Preciznije rečeno u Košicama su kontejneri za separaciju otpada u posebnim boksevima zahvaljujući kojima, a i uz nadzor Komunalne policije, su neovlaštena lica onemogućena da prave "nered". Takođe se nadam da neće biti slučaja kao u Bratislavi i Trnavi gde su radnici njihovih firmi za odvoz otpada (OLO i ASA) sav otpad tovarili u jedan kamion (mada čitam u komentarima da se to već dešavalo).
  • Prestonica kulture

    18.10.2016 10:20
    puna đubreta
    Za početak nek sklone kontejnere sa kolovoza, iako imaju točkove oni nisu vozila.A posle, neka ih izleče od lenjosti,kad god sam ih zvao, nisu došli.
  • Marko

    18.10.2016 10:18
    ...
    Valjda je poslednjih nekoliko godina svima bio dovoljan dokaz da komunalci ne mogu da uvrebaju ništa. Komunalci su nam veliki fejl, praktično nova radna mesta bez ikakve funkcije i pokrića. Ne izlaze iz kola, ne dolaze kad ih pozoveš, najobičnija politikantska institucija.
  • ana

    18.10.2016 10:15
    kad drzava ne ume da spovede zakon do krajh akad podrzava javasluk i odrednim dgradjanim aza sve daje odredkjene ruke
    glupost je da daje pare za uvodjenje nečeg sto neče prziveti. Dakli MI DAJEMO NOVAC DA SE OVI NE MUČE I NE SAKUPLJAJU već samo da uzmu otpad na jednom mestu
  • Ich

    18.10.2016 10:14
    Komunalcima možete doskočiti i tako što ćete npr. stvarno razdvajati otpad. Tako nećete puniti budzet. Ako se lepo udružimo, možda i ukinemo njihovu službu (odnosno ukoliko budemo dovoljno ažurni)...
    Dobro de, nemojte se ljutiti, imam pravo da maštam.
  • Niki

    18.10.2016 10:07
    amateri
    Ovi sad izmisljaju toplu vodu, a kad su zauzeli Cistocu 2012. godine, zajedno sa Bokanom, ugasili su sve zapocete projekte, sklonili PET spremista po gradu, plave kante koje su dobila indivudualna domacinstva su ukinuli, sve sto su zatekli su razvalili i sad izmisljaju gluposti. Nema nista od toga.
  • Neposlusna

    18.10.2016 10:05
    Blam
    Komunalci 'vaspitavaju' ????? A edukacija, informisanje?? Neeee ovde samo hard core!! Za bolje i nismo.
  • Маја

    18.10.2016 10:04
    ако ти је лепо- понеси га кући
    а када ће комуналци да вребају господу са куцама чији се љубимци истоваре на дечјем игралишту, у парку, на скоро свакој зеленој површини???
  • Petar

    18.10.2016 10:02
    Nemojte biti naivni. Srbija je na dnu sto se tice sistema za odvajanje.
    U Engleskoj sam radio pre 2 godine na spaljivacu smeca novi sistemi i sve bacaju a ta
    ekoloska fora je niti 5 % od svega sto se zapali u tim masinama.
    Cijela Engleska koja ima visok standard ekoloske savesti i kazni pali smece zato nemojte verovati da ce u Srbiji neko da selektira samo Cigani.

    Ajde odite pogledajte Energy from Waste pa cete vidjeti koji su to sistemi za paljenje smeca. Mozes da bacis bivsu i psa u crnoj vreci i niko nece ni da vidi sta gori.
  • pola viagre

    18.10.2016 09:57
    Od najčistijeg grada kod nas napravili su najprljaviji, nije problemu običnom čoveku, problem je u vlasti i to odavno. Zarad veće imovinske koristi otpuštaju radnike, zatvaraju radna mesta i ostaje im više novca koji mogu da lapavaju. Da li ste primetili da više godina nema po gradu onih radnika koji metlom čiste trotoare i sa onim bockalicama travnjake.
  • Prosvecena

    18.10.2016 09:54
    Bruka
    Niste u stanju da redovno ispraznite podzemne kontejnere, ne moze im se prici od djubreta. Vazno je da pretite gradjanima visokim kaznama. Sramota!!
  • /

    18.10.2016 09:51
    /
    e bas da vidim taj bastenski otpad na limanu ili ovoj sadasnjoj detelinari
  • mile

    18.10.2016 09:42
    A kada ce nam vratiti plate.
  • Zivan

    18.10.2016 09:39
    Pre 12- 13 godina je počelo odvojeno razvrstavanje ptt ambalaže, hartije i stakla.., ali je navika selektivnog odlaganja smeća izgukljena. Dobro je ponovo početi, mada se očekivalo da se otpad u startu detaljnije razvrstava. U Ljubnljani ima sedam različito obojenih kontejnera, za različite vrste otpada...
  • Bestragija

    18.10.2016 09:38
    Koliko sam čuo, po Somboru i okolini "sekundarci" su razvaljivali pajserom kapije, tražili kuće u kojima se ne živi i skidali kompletne oluke sa krova.
    Jedan ih uhvatio i prvo prebio, a zatim zvao policiju.
    Policija kada je stigla, napala ga i verbalno i maltene fizički, kako je smeo da tuče lopove?!
    I tako na kraju, po[ten gra]anin ispade grbavih le]a, a lopovi gra]ani sa pravima u ovoj bestragiji.
  • Seka Persa

    18.10.2016 09:29
    @ex chapman
    Da li ste pogledali sta zapravo znaci taj "council tax"? Postoji li upravo deo za odnosenje smeca?
    (Ne, nista nije beslpatno)

    I niko Vas naravno ne "pendreci"...jer verovatno niste imali priliku da dobijete pismo od upravo tog "Council"-a gde su nasli pogresan otpad u kanti i to Vam je opomena pred kaznu?

    (Iz licnog isksustva govorim, nakon posete, moram reci iz Srbije, gde je konzerva zunuta u normalni otpad)

    I na kraju- u potponosti se slazem sa razdvajanjem odpada.
  • Filip

    18.10.2016 09:29
    Evo dezurni "dusebriznici" se javljaju. Ajte botovi, sta god se normalno uradi u Gradu, nailazi na negodovanje. Dok su vam Zuti bili na vlasti unistili su Cistocu!
  • Brlja

    18.10.2016 09:28
    Ne brinite, puska je zakocena!
  • Superstar

    18.10.2016 09:25
    Samo da ne bude kao i uvek kod nas, dobra ideja na papiru se pretvori u glupost koja služi za skupljanje para od kažnjavanja građana.
  • caca

    18.10.2016 09:24
    Kod nas ljudi ne umeju da zatvore kontejner koji ima poklopac a kamo li da razvrstavaju smece. Isto tako i radnici gradske cistoce, isprazne metalni kontejner i ne zatvore poklopac. Slazem se da je separacija otpada neophodna ali se sa edukacijom mora poceti jos u vrticu. I sve se vrti oko novca, usteda tolika i tolika a najbitnija stvar-zagadjenje vode, sipanje ulja, masnoca u odvode o tome niko ne vodi racuna-cak ni Nemci i Svajcarci:(
  • Vuk

    18.10.2016 09:17
    Podvučeno žutim
    KAZNA ZA GRAĐANE 8.000 DINARA!
    Još samo da podvučemo žutim.
    A kolika je kazna za "sekundarce" i sme li iko dirnuti u tu populaciju, koja je godinama zaštićena kao beli medvedi, skrnavi i lomi sve, ne bi li sakupili dovoljno "sirovina", odvaljuju šahtove, razvaljuju kontejnere, krstare po gradu sa zapregom i ostavljaju za sobom sve moguće tragove, i nikom ništa. Ko sme dirnuti u glavno glasačko telo ove vlasti? Baš da vidimo i to čudo, da se svemu ovome stane na put. Ko i kako?
    Dokle će trajati ovi novi kontejneri za razvrstavanje?
    Ko sme da se kladi?
  • ajeje

    18.10.2016 09:12
    konačno da čuče pored kontejnera gde im je i mesto
  • Zeleni Jova

    18.10.2016 09:04
    Kultura
    Ko hoće nađe razlog, ko neće nađe izgovor. :)
    Idemoooo! :D
  • ajde

    18.10.2016 09:01
    u Sr Kamenici vec nekoliko godina korisnici imaju plave kante za poseban otpad
    Poseban kamion je bio 3-4 puta a posle toga je dolazio standardni
    sadržine i zelene i plave kante je išao u isti kamion
    i sad će oni nekog da vrebaju
    ajde
  • uf

    18.10.2016 08:58
    Ovi sad i djubretari postaju?
  • ex chapman

    18.10.2016 08:57
    sreća naša
    i moja i vaša! da sam sada u srbiji i da me neko pendreči da odvajam otpad - smesta bih spakovao kufere i a, u... vidersehen. ovde kod NAS u komšiluku svi odvajamo otpad koji se reciklira - to nam se sve lepo uračunava i ne samo da ne plaćamo "usluge odnošenja smeća" nego nam se razlika odbija od council tax! a vas nek pendreče komunalci i prebijaju kriminalci! dok vam potpuno ne slome i ono malo što vam je od kičme ostalo!
  • Virtualni život

    18.10.2016 08:55
    Građani neće ni prilaziti kontejnerima za razdvajanje, jer su vrebani.
    Umesto toga će isti taj otpad razbacivati svuda po gradu, na nevrebanim mestima.
    Pošto su komunalcima jedini problem građani.
    Nekad davno, ta služba je osmišljena da pomogne građanima, a ne da ih vreba i kažnjava po svaku cenu radi prihoda nekom budžetu iz koga građani ne dobijaju nikakvu pomoć za svoje potrebe.
    A kontejnere za razdvajanje uglavnom spaljuju oni koji sa reciklažom, građanima, komunalcima i celom tom pričom nemaju baš nikakve veze.
    Kad budete u stanju da otkupite par tona stakla koje imam, za bilo kakvu cenu, onda se javite i glumite europljane.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna